torsdag 15 juli 2010

Ny innovativ telefonitjänst

Nyligen lanserade HolidayPhone en tjänst som gör det billigare att ringa hem och bli nådd i Thailand. Tjänsten bygger på en innovativ sammankoppling mellan en thailändsk mobiloperatör, svensk ip telefoni och en flexibel e-handelslösning. På holidayphone.se kan du köpa ett SIM-kort som du laddar med pengar och enkelt kan använda på semestern. Inga krångliga installationer eller nedladdningar - du blir nådd på ditt eget nummer och kan ringa billigt hem till Sverige. Och framförallt: SIM-kortet förskottsbetalas till en låg fast kostnad vilket gör att du slipper en otrevlig och svåruppskattad kostnad i efterhand.





Vi har utvecklat e-handelslösningen med koppling mot övriga parter.
" Det har varit ett klurigt men roligt projekt. Här har vi kunnat visa vår plattforms styrka. Vi har kunnat integrera mot telefonitjänster med mera. Just de stora integrationsmöjligheterna är ju det vi vill förknippas med" , säger Nordisk e-handels vd Runar Wahlgren.


HolidayPhones grundare Joacim Boivie tillägger:
"Jag upptäckte när jag själv bokade en resa med familjen till Thailand förra hösten, hur dyrt det skulle bli att ta med sig telefonen på semestern. Då jag även ville kunna bli nådd på mitt vanliga nummer, letade jag efter en billigare lösning, men de enda alternativen jag hittade var krångliga och krävde nästan att man var dataingenjör för att förstå hur man skulle göra. Nordisk e-handel har med sin kompetens hjälpt mig att förverkliga idéen".

Inga kommentarer: